Κυριακή, 29 Ιανουαρίου 2012

ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΣΤΟΝ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟ



Το Ηράκλειο σε φωτογραφική κάρτα του φωτογράφου Αλεξ. Α. Μιχαηλίδη.


Ταχυδρομημένη το 1930

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Παρασκευή, 27 Ιανουαρίου 2012

ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Σ. ΦΙΩΤΑΚΗ


Υπέροχα ομαδικά πορτραίτα Κρητικών Χωροφυλάκων του Χανιώτη φωτογράφου Σ. Φιωτάκη.

Η σφραγίδα του φωτογράφου στην πίσω πλευρά ΕΔΩ.

Η σφραγίδα του φωτογράφου ΕΔΩ.

Η σφραγίδα του φωτογράφου ΕΔΩ.

Μάλλον πρόκειται για Χανιώτες Χωροφύλακες (δεδομένου ότι ο φωτογράφος είναι Χανιώτης), με μοναχούς μοναστηριού και επίσκοπο και η φωτογραφία που κρατάνε είναι του Πρίγκηπα Γεωργίου (στις δυο πρώτες). Δεν υπάρχουν δυστυχώς πληροφορίες στις πίσω πλευρές τους.

Κι αυτές από την πολύτιμη συλλογή του αγαπητού φίλου Γιάννη Τζανή. Χίλια Ευχαριστώ!!!

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Δευτέρα, 23 Ιανουαρίου 2012

ΧΑΝΙΑ, ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ


Ένα μικρό προπολεμικό λεύκωμα (8,50 χ 12,50 εκ.) με επικολλημένες μικρές φωτογραφίες (5,50 χ 8,00 εκ.) όψεων των Χανίων.








Mail Antreas P. Hatzipolakis

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2012

ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ ΣΜΟΛΕΝΣΚΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Η Ταξιαρχία Σμολένσκη. Δεύτερον Πυροβολικόν Σύνταγμα.


Φωτογραφία του Ν. Παντζόπουλου, Αθήνα, 1897

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Παρασκευή, 20 Ιανουαρίου 2012

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΛΑΦΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΩΠΟΛΗ


Ο μεγάλος Ηπειρώτης φωτογράφος Κώστας Μπαλάφας, στα πλαίσια της φωτογράφισης των ανθρώπων της Ελληνικής υπαίθρου, είχε επισκεφθεί και την Κρήτη και είχε έρθει και στην Ανώπολη. Δε ξέρω πόσες φωτογραφίες τράβηξε στην Ανώπολη (και μαζύ με τις άλλες του αρχείου του βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη), αλλά δύο δημοσιεύονται στο υπέροχο Λεύκωμά του Η ΧΩΡΑ ΜΟΥ (*).

Τα πρόσωπα των δυο φωτογραφιών είναι από τα Καμπιά της Ανώπολης. Είναι ο...

.... μακαρίτης Μιχάλης Αθητάκης (Ντουρομιχάλης) και η...

.... σύζυγός του Πόπη.

(*) Όλες οι φωτογραφίες του Λευκώματος βρίσκονται ΕΔΩ

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΥΤΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ

Πρόσφατα ανακάλυψα ένα ωραίο γεωμετρικό θεώρημα, στο οποίο 4 κέντρα κύκλων βρίσκονται πάνω σε έναν άλλο κυκλο. Το κέντρο του νέου κύκλου το ονόμασα PICASSO POINT, προς τιμήν του μεγάλου Ισπανού. Στα Μαθηματικά συνηθίζεται να δίνεται σε ένα θεώρημα ή αντικείμενο το όνομα αυτού που πρώτος το ανακάλυψε (από τρίτους, βέβαια, κι όχι από τον ίδιο!). Έτσι έχομε θεωρήματα, όπως επίσης και μαθηματικά αντικείμενα (σημεία, γραμμές, κύκλους, καμπύλες κλπ), με τα ονόματα διαφόρων μαθηματικών.
Προσωπικά δεν ακολουθώ αυτήν την παράδοση. Μου αρέσει περισσότερο αυτό που συνηθίζεται στην Αστρονομία: Εκείνος που ανακαλύπτει κάτι, το "βαφτίζει" με όποιο όνομα θέλει.
Επανέρχομαι στο πρόβλημα: Το έχω αναρτήσει στο ιστολόγιό μου Ανθρακίτης ΕΔΩ. Όποιος πρώτος στείλει στη γεωμετρική λίστα μου HYACINTHOS μια συνθετική απόδειξη (δηλαδή αμιγώς γεωμετρική) θα κερδίσει την 8η γαλλική έκδοση της "Γεωμετρίας των Ιησουιτών", όπως είναι γνωστή στην Ελλάδα η μετάφρασή της στα Ελλήνικά.

Ίσως κάποιος από τους αναγνώστες του ιστολογίου αυτού να έχει σχέση με τα μαθηματικά και να θελήσει να προσπαθήσει.

Σημείωση: Η συντομογραφία NPC στο θεώρημα σημαίνει Nine Point Circle = Κύκλος των Εννέα Σημείων, γνωστός και ως Κύκλος του Euler [Δες ΕΔΩ].

Προσθήκη (20 Ιαν. 2012):
Μια ωραία απόδειξη του θεωρήματος έκανε o Chandan (= Debdyuti Banerjee) από την Ινδία. Δες την στη λίστα Hyacinthos ΕΔΩ και στο ιστολόγιό του ΕΔΩ

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Τρίτη, 17 Ιανουαρίου 2012

Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

BERTRAND RUSSEL


Ο μεγάλος φιλόσοφος, μαθηματικός και αγωνιστής της Ειρήνης λόρδος Bertrand Russel


Στην πίσω πλευρά Μύνημα (sic) του Russel προς στον Ελληνικό λαό.


Έκδοση του Περιοδικού "Δρόμοι της Ειρήνης"

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΗΛΕΩΝ ΧΑΝΙΩΝ. ΜΕΤΑΞΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ




Από εκδηλώσεις στην αυλή του Γυμνασίου.


Από μιαν εκδρομή.


"Η πρώτη Ομάς Οδηγών Χανίων Κρήτης"


"Από μίαν εορτήν του Γυμνασίου Θηλέων Χανίων"


"Ε.Ο.Ν. Θηλέων Χανίων".
Μπροστά γράφει: The Phalanghites


"Μερικαί από τας μαθητρίας της ΣΤ' Τάξεως του Γυμνασίου μας" (γράφει χαρτί επικολλημένο στην πίσω πλευρά. Δες ΕΔΩ]


Mail Antreas P. Hatzipolakis

Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2012

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ



Όπως γράφει στην πίσω πλευρά [Δες ΕΔΩ] ο εικονιζόμενος είναι ο Γιάννης Σταυριανουδάκης. Δεν γνωρίζω ποιός είναι, αλλά υποθέτω πως θα ήταν κάποιο σημαίνον πρόσωπο επί Κρητικής Πολιτείας (η φωτογραφία πάντως είναι μεταγενέστερης εποχής)

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Κυριακή, 8 Ιανουαρίου 2012

ΒΡΑΧΑΣΙ ΛΑΣΙΘΙΟΥ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Ωραία και πρωτότυπη φωτογραφία ! Κάποιος φωτογραφήθηκε με τα "ζωντανά μνημεία" του Βραχασίου το 1964:

Οι γερόντισσες είναι σχεδόν αιωνόβιες ! Τα ονόματα και η ηλικία τους στην πίσω πλευρά της φωτογραφίας ΕΔΩ]

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Τετάρτη, 4 Ιανουαρίου 2012

ΚΡΗΤΙΚΟΙ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ



Δυο Κρητικοί φωτογραφημένοι με ομάδα Ορειβατών [Δες ολόκληρη τη φωτογραφία ΕΔΩ]
Πιθανόν να είναι Σφακιανοί (Ασκυφιώτες;), αφού είναι από τις φωτογραφίες της ορειβατικής ομάδας που τράβηξε και τις άλλες στη Σφακιανή Μαδάρα (Λευκά Όρη), που έχομε αναρτήσει ΕΔΩ.

Mail Antreas P. Hatzipolakis

ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΕΣ ΣΤΗ ΜΑΣΣΑΛΙΑ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ




Άγνωστο γιατί βρέθηκαν οι Κρητικοί κι Εύζωνοι στρατιώτες στη Μασσαλία. Πιθανόν να είναι της Βασιλικής (ή Προεδρικής) Φρουράς.

Προσθήκη (7 Ιαν. 2012):

Ίσως είναι απο την άφιξη ή από κάποια τελετή από το σώμα του Γύπαρη (την ελληνική λεγεώνα) που πολέμησε με τους Γάλλους στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Η έδρα της λεγεώνας των ξένων είναι στη Μασαλία, και ίσως να είχαν κάποια διοικητική σύνδεση με αυτήν.

Ευτύχης Τζιρτζιλάκης.


Mail Antreas P. Hatzipolakis

Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012

ΗΡΑΚΛΕΙΩΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (δεκαετίας 1950)


Ηρακλειωτοπούλες με Κρητικές ενδυμασίες χορεύουν στην Εθνική Γιορτή της 25ης Μαρτίου του 1952 (Πιθανόν να είναι μαθήτριες γυμνασίου)

Μοχός 15.8.56 [γράφει στην πίσω πλευρά ΕΔΩ]

Εκδρομείς αλλά δεν υπάρχουν πληροφορίες στην πίσω πλευρά.

Ούτε γι αυτήν υπάρχουν (πρέπει να είναι εργάτες στο λιμάνι του Ηρακλείου)

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Δευτέρα, 2 Ιανουαρίου 2012

ΚΡΗΤΙΚΟΙ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ



Φωτογραφία του Κ. Κουτουλάκη [η σφραγίδα του στην πίσω πλευρά ΕΔΩ]
Οι εικονιζόμενοι είναι από τη Δυτική Κρήτη και πολύ πιθανόν Σφακιανοί.

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 2012

ΔΥΟ ΚΑΡΤΕΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΡΑΘΕΟΔΩΡΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Ι. ΚΑΛΙΤΣΟΥΝΑΚΗ 2o


Παρουσιάζομε άλλες δύο κάρτες (γερμανικά ταχυδρομικά δελτάρια) σταλμένα από τον μεγάλο Έλληνα Μαθηματικό Κ. Καραθεοδωρή (Μόναχο) στον φίλο του Καθηγητή Ι. Καλιτσουνάκη (Βερολίνο).
[Δες το 1ο ΕΔΩ]

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΕΛΤΑΡΙΟ



[17.5.26]

Φίλε κ. Καλιτσουνάκι,

Πολύ σας ευχαριστώ διά την αποστολήν του λόγου σας τον οποίον θα αναγνώσω κατ΄αυτάς. Προς το παρόν είμαι πνιγμένος με εργασίαν, εις το ένα μου μάθημα έχω σχεδόν 200 μαθητάς, προς τούτοις έχω τας διορθώσεις του βιβλίου μου περί πραγματικών συναρτήσεων κτλ. κτλ.
Σεις τι απεφασίσατε και ποίας εντυπώσεις απεκομίσατε εξ Αθηνών. θα εξακολουθήσετε τον αμφίβιον βίον σας, πότε θα μας επισκεφθήτε;

Μετά πολλής φιλίας

Κ. Καραθεοδωρή



ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΔΕΛΤΑΡΙΟ



Φίλε κ. Κ[αλιτσουνάκι]

Πως εφαντάσθητε πως ο La Bruyère δεν ήτο γνήσιος Γάλλος; Πρέπει να αναγνώσητε το σπουδαίον άρθρον εις την Biographie générale του Didot την οποίαν θα εύρητε εις το Lesesaal της Staatsbibliothek. Ο Voltaire γράφει δι' αυτόν (Siècle de Louis XIV, Chap. 32) Un style rapide, concis, nerveux, des expressions pittoresques, un usage tout nouveau de la langue, mais qui n’en blesse pas les règles.
Πολύ σας ευχαριστώ διά τας εφημερίδας. Πάλιν έρχονται αι Ωλλανδικαί εφημερίδες. Προχθές ανέγνωσα εις μίαν αυτών πολύ ενδιαφέρουσαν ανταπόκρισιν των Αθηνών.

Με πολλήν φιλίαν

Κ[αραθεοδωρή]

16.7.40


Για τη γαλλική παιδεία του Καραθεοδωρή δες το κείμενο του Νίκου Λυγερού, Ο Caratheodory και το γαλλικό πνεύμα [ΕΔΩ]

Mail Antreas P. Hatzipolakis

ΚΡΗΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ PAUL ALMASY



Καταπληκτική "φυσική" (όχι στημένη / σκηνοθετημένη) φωτογραφία εσωτερικού Κρητικού Σπιτιού, ενός μεγάλου φωτογράφου, του Ούγγρου Paul Almasy.

Στη πίσω πλευρά [δες ΕΔΩ] γράφει (στα αγγλικά και γαλλικά):

Ο άνθρωπος, το ανθρώπινο ζώο, έχει συχνά κυττάξει άλλα θηρία ως πηγή συντροφικότητας και μια διέξοδο για την έκφραση της καλοσύνης και της αγάπης. Αυτή η τελευταία στάση συνέβαλε στην πρώιμη εξημέρωση της άγριας ζωής και την εισαγωγή τους στην οικιακή ως κατοικίδια ζώα.

Mail Antreas P. Hatzipolakis
 

Free Hit Counter