Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

ΤΟ "ΣΤΑΔΙΟ" ΣΤΙΣ ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ

Τη λέξη "στάδιο", με τη μεταφορική έννοια "κατάσταση", τη βρίσκουμε σε μια σειρά Κρητικών μαντινάδων. Εδώ είναι μια συλλογή:

Χαρές δεν περιμένω μπλιο στο στάδιο απού 'μαι,

στα βάσανα πλαγιάζομαι και στους καημούς κοιμούμαι.

(από ανέκδοτη προπολεμική συλλογή)

*********

Στο στάδιο που μ' έφερε η αγάπη η δική σου,

κατέχει μόνο ο Θεός να κρίνει την ψυχή σου.

(από δίσκο του Κ. Μουντάκη)

Κ. ΜΟΥΝΤΑΚΗΣ

*********

Άλλος δεν είναι στο χωριό στο στάδιό μου μένα,

γιατ' έφυγε η γυναίκα μου κι επήγε εις τα ξένα.

(αυτοσχέδια μαντινάδα του πατέρα μου Παύλου Π. Χατζηπολάκη, όταν η μητέρα μου πήγε στην Αμερική να επισκεφτεί τον αδερφό μου)

*********

Διάφορες μαντινάδες (αλιευμένες από συλλογές μαντινάδων στο διαδίκτυο):

Στο στάδιο που μ' έφερε[ς] κι η μάνα μου πονεί με,

κι έβαλε μαύρα στο κορμί και ζωντανό πενθεί με.

*********

Τα μάτια μου βουρκώνουνε άμα τη συναντήσω,

φαντάσου σε ίντα στάδιο θα' ρθω αν της μιλήσω.

*********

Στο τελευταίο στάδιο είμαι και το κατέχω,

δε με φοβίζει ο θάνατος, μακριά τζη δεν αντέχω.

*********

Στο στάδιο που μ’ έφερες, το κρίμα στο λαιμό σου,

και με θεοτική φωθιά, να δω το θάνατό σου.

*********

Στο στάδιο που μ' έφερες δεν έχω θεραπεία,

μα είναι οι πόνοι μου γλυκοί αφού εσύ είσαι αιτία.

*********

Ξύπνα ν’ ακούσεις την καρδιά, που παίζει σαν λαούτο,

εσύ είσαι αιτία που ήρθενε στο στάδιο ετούτο.

*********

Στο στάδιο που μ' έφερες είμαι του πεταμάτου,

γι' αυτό και τη πεθύμησα τη στράτα του θανάτου!

Mail Antreas P. Hatzipolakis


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 

Free Hit Counter