Τρίτη 25 Μαΐου 2010

ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Ερωτευμένη Σελινιώτισσα (από την Κάντανο)



στο τέλος του γράμματος, που έστειλε στον αγαπημένον στα Χανιά, τον προειδοποιεί:



Όφις τρεις πήχες θα γενώ, το σπίτι σας να ζώσω,
αν αγαπάς άλλη καμμιά, γιανά σε φαρμακώσω.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ

Σε κάρτα που εικονίζει το αγαπημένο πρόσωπο (βουλευτής Ι. Βουκυκλάκης)



έγραψε η ερωτευμένη:



Γονατιστή στην Παναγιά θα εύχομαι για σένα,
να μας ενώση γρήγορα να ζούμε αγαπημένα.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
(Όλες από μέλη της ίδιας "ποιητικής" οικογένειας από τα Χανιά)

1.


Στην πίσω πλευρά γραμμένη η κοινή μαντινάδα:



Λάβε κορμί δίχως ψυχή και σώμα δίχως αίμα,
και την φωτογραφία μου να μου θυμάσαι εμένα.


2. Λοχίας πάνοπλος



γράφει τρεις μαντινάδες



Είναι σκιά που δε μιλεί, σώμα που δεν κινείται,
μα είναι ως ενθύμιο, δώρο που δε δωρείται.

Νομίζετε ότι σας κοιτώ, όμως δεν είναι αλήθεια,
είμαι βουβός και άφωνος, δίχως πνοή στα στήθεια.

Λάβε κορμί που δε μιλεί, σώμα που δεν κινείται,
είναι όμως ενθύμιο και διά αυτό δωρείται.


3. Δεκανέας, φωτογραφημένος μπροστά από "μπερντέ" με το θρυλικό θωρηκτό "Αβέρωφ",



γράφει από την Αθήνα, νοσταλγώντας την Κρήτη:



Κρήτη, τα παλληκάρια σου γιατί να τα ξορίζεις,
η ξενητειά τα χαίρεται κι εσύ τα λαχταρίζεις.


4. Ναύτης



γράφει μαντινάδα με αναφορά στη θάλασσα



Αλάργο με ξορίσανε, σε θάλασσα από πίσω,
δε φτάνει το χεράκι μου γιανά σας χαιρετήσω.


5. Ο "ποιητής":



δεν είναι σαφές (σε μένα τουλάχιστον) τι θέλει να πει με την μαντινάδα:



Αδύνατο μου φαίνεται η σφάκα να γλυκάνει
κι η ζάχαρη να πικρανθεί, ετούτο το ζαμάνι!


(σφάκα = πικροδάφνη, ζαμάνι = εποχή)

Mail Antreas P. Hatzipolakis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 

Free Hit Counter